Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Slide background
Home / Aktualności / Most polsko-białoruski w 2015 r.
www.wolauhruska.pl-images-2011-most

Most polsko-białoruski w 2015 r.

www.wolauhruska.pl-images-2011-mostMó­wi się już nie tylko o ruchu towarowym, który mógłby odbywać się mostem kolejowym w Orchówku, łączącym Polskę z Białorusią. Nie wykluczone, że tą linią będą mogły kursować także pociągi pasażerskie.
Odbyło się kolejne spotkanie w sprawie budowy przejścia kolejowego. Stronę białoruską reprezentowało kilku tamtejszych urzędników. Z naszej strony w rozmowach uczestniczyli, oprócz starosty Wiesława Holaczuka, także Zygmunt Grzechulski – dyrektor PKP PKL Lublin, Kazimierz Woźniak – przedstawiciel PKP Mińsk, Józef Górny – wiceprezydent Chełma i Tadeusz Sawicki – wójt gminy Włodawa. Obydwie strony zgodziły się, że potrzeba odbudowy przedwojennego mostu jest konieczna. Problemem już nawet nie są pieniądze, mimo że nie chodzi o małe kwoty. Według wstępnych szacunków inwestycja może pochłonąć nawet około 30 mln zł. Jednak na budowę mostu i modernizację linii kolejowej, w celu dostosowania jej do wagonów wąskotorowych lub szerokotorowych będzie możliwość sięgnięcia po środki unijne. Gdyby fundusze udało się pozyskać, to prace związane z uruchomieniem nowego przejścia mogłyby ruszyć już nawet w 2015 roku. Zdaniem urzędników otwarcie granicy napędzi rozwój gospodarczy po obydwu stronach rzeki Bug.

- Przywrócenie linii kolejowej w trakcie Chełm–Kowel–Brześć pozwoli na dynamiczny rozwój tego regionu. Chełm, podobnie jak Włodawa, na pewno na tym zyska – mówił podczas spotkania wiceprezydent Chełma Józef Górny. – Jednym z ważnych elementów, które mogą wpłynąć na decyzję o budowie mostu w Orchówku jest kwestia rozwoju zagłębia węglowego na szeroko rozumianej Chełmszczyźnie. Jeżeli udałoby się zbudować nowe kopalnie, w tym również na terenie powiatu włodawskiego to nowa linia kolejowa stanie się nie tylko odległą perspektywą, ale zwykłą i pilną koniecznością- mówił z kolei Holaczuk. – Jednak bez względu na węgiel potrzeba wybudowania tego mostu istnieje już dzisiaj – dodał. Zdaniem przedstawicieli lubelskich kolei decyzja w tej sprawie zależy od władz centralnych Polski i Białorusi. – Budowa nowej przeprawy, przy dobrych i skutecznych międzyrządowych rozmowach, mogłaby ruszyć już w przyszłym roku. Nie jest wcale nierealne postawienie tego mostu w 2015 roku – zapewniał Kazimierz Woźniak, przedstawiciel PKP Mińsk Białoruski.

źródło Super Tydzień Chełmski

About TV Włodawa

Leave a Reply

Your email address will not be published.

12345

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

28 odwiedzających teraz
5 gości, 23 bots, 0 członków
Cały czas: 479 o godz. 07-29-2015 12:09 am UTC
Najwięcej dzisiaj: 65 o godz. 12:56 pm UTC
Ten miesiąc: 116 o godz. 12-11-2017 10:24 am UTC
Ten rok: 303 o godz. 11-18-2017 12:33 pm UTC